åk 9's bal

igår samlades åk 9 på mariedalskolan för sommarfest på skolan kl 5. det enda de visste var att de skulle fotograferas, åka iväg till hemligt resmål, mat ingåt och hemgång klockan 12.00!
Balen eller sommarfesten hade jag och som rätt många andra höga förväntningar på. Och såhär i efterhand så  vart kvällen nog mer lyckad än förväntat!

Bussen åkte en sväng i timrå för att sedan svänga av mot stan (svall) där den åkte upp på Södra berget, Vi var i hela salen,( mat?) på nedrvåningen. När vi kom dit fick vi drink och skulle mingla runt en stund innan vi letade reda på vart vi skulle sitta enligt bordsplaceringen. Jag fick sitta bredvid lise, sophia och mittemot johanna vart mer än helnöjd :)

góaste maten med potatisgratäng, fläskifile och pepparsås serverades och alla tyckte nog det var super!
Efteråt kom 5(?) St servitriser in med efterätt, glass med grädde som var format som 2 toppar och massa färsta jordgubbar prydde den runt om. och på varje bricka brann det från , (såg ut ungefär som tomtebloss)!
hur gott som helst ;)
efteråt blev de lite tal och sedan därefer mingel tills disco golvet slogs på, färgade lampor som snurrade hit och dit och dj rökmaskin och kareoke väntade, Jag vart jäklit förvånad, hade ställt in mej på bugg & foxtrott eller vare hetet, men nej på våran bal vare ´disco som gällde (; Ibörjan vare lite segt, vilket också berodde på vm matchen som spelades samtidigt och visades i rummet bredvid på stor tv. men efter ett tag så vart det ett jäkla ös
(om ni tänker er 6:e etappen i hälsingland, det var hälften så mkt folk på en yta men lika vilda) svettigt, hoppigt och helt sjukt kul!!
klockan halv 12 spelades sista låten vilket naturligtvis var en tryckare och därefter så var det att vandra ut till bussarna som skulle ta oss hem till timrå.
kvällen var sjukt kul! Tack för att ni gjorde den
efter kvällens stämmning har jag insett att skoalavslutningen kommer bli hemsk... tänk att lämna allt. jag får ångest!

Så här såg jag ut i min rosa klänning :)

2008-06-11 @ 16:09:35 Allmänt

Kommentarer

Postat av: sofie

fyfan vad snygg du är!!!

avgudar din klänning. riktigt vacker <3

2008-06-11 @ 17:08:35 - URL: http://sofiehansen.blogg.se/

Postat av: Sofiee

åhh tack sötis :) Jaa rosa är så snyggt :) Saknar dej <33

2008-06-11 @ 17:26:24 - URL: http://sofjie.blogg.se/

Postat av: stinas

men gud, du var jätte fin älskling :)

2008-06-11 @ 17:43:06 - URL: http://stiinos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Sofie "Sofjie" Johansson

Hej!

Sofie Johansson heter jag, och jag går mitt tredje år på Skvaderns gymnasieskola i Sundsvall där jag läser natur :) På min blogg kan ni läsa om det mesta i mitt liv såsom vänner, shopping och min älskade pojkvänn Nicklas! För att tillägga så är färgen Rosa helt klart det snyggaste jag vet. Min blogg kan behövas ta med en eller två nypor salt ibland, men den e go ändå :)

picture picture picture picture

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv